Írta: LAca

2020.09.25.
Avatár

A Vásárlói Avatár

Tulajdonképpen mindegy, hogy a weboldal készítés mobilra fókuszál-e vagy sem. Ez csak a mi vesszőparipánk. Ha a mobilbarát nézőpontot figyelmen kívül hagyjuk akkor is egy weboldal készítésnek meg vannak a kiinduló pontjai.

Weboldalra mindenkinek szüksége van aki márkát akar építeni.

Mindegy, hogy sportoló, művész vagy vállalkozó. Ezeket a gondolatokat akkor is érdemes végig nézned ha kiszervezed a weboldal készítést. Alapinformációkra mindenképpen szükséged van!

Számtalanszor találkozok olyan ügyféllel aki annyit mond, hogy „csináld ahogy jónak találod”, „Te tudod, hogyan kell”. Ilyenkor a legtöbb eseteben én csinálok valamit Ő meg húzza a vállát, a száját és annyit tud kinyögni, hogy ez nem tetszik, vagy nem ilyenre gondoltam. A másik véglet pedig amikor elvégez egy ingyenes wordpress tanfolyamot és csinál egy igénytelen, gagyi weblapot majd kéri, hogy mondjak véleményt róla.

Összeállítottunk egy kis sorozatot, hogy mi mindent érdemes tudni a weboldal készítés rejtelmeiről akkor ha ezt a munkát ki akarod szervezni. A weboldal a vállalkozás része. Az alábbi gondolatok segíthetnek az egész vállalkozás felülvizsgálatában!

Minden az óvszergyárnál kezdődik („Ford Fairlane kalandjai”).

Tudnod kell pontosan, hogy mit akarsz. Nem a HTML és a CSS kódolásról beszélek természetesen. Viszont olyan dolgokat neked kell eldöntened, hogy az oldalad, hogyan nézzen ki, milyen menüpontokat akarsz. Van-e már „arculatod” amihez passzolnia kell. Én legelső körben azt szoktam javasolni, hogy nézzünk körül a tengerentúlon. Keressünk hasonló témában weboldalakat. Nagyot nem tévedünk és találunk olyan oldalt ami mindkettőnknek megfelel.

Én imádom ezt mert mindig tanulok valamit, az ügyfél pedig hálás lesz a modern weblapért. És kialakul a közös gondolkodás. Én látom, hogy Ő mit akar. Ő pedig látja, hogy mit csinál a konkurenciája. A weboldal készítés egyébként is csak az első lépés a sikeres online jelenlét kialakításhoz.

Én értékesítés célú weboldalakat szeretem de csináltam már egyszerű KFT.kft oldalt is. Első a vevő! És tényleg ELSŐ a Vevő!

Első pont;

Vásárlói AVATÁR

Az értékesítés sosem a termékről szól. Mindig a vevőről. Ahhoz, hogy el tudj adni ismerned kell a leendő vevőd minden problémáját, minden gondját. Bele kell lépned a cipőjébe, hogy tudd hol szorít neki. Persze ez nem azt jelenti, hogy ha fáj neki a foga akkor cataflánt kell árulnod. De nem is ragaszkodhatsz teljesen a saját néző pontodhoz.

Ha sport kocsikat árulsz nem adhatsz el egy 200 kilós fazonnak egy Porschét mert hiába passzírozza magát bele cipőkanállal, nem fog tudni kiszállni belőle. Ha ki akarod szolgálni akkor kell, hogy legyen limuzinod is. Szüksége van egy autóra és Te vagy az embere. Megbízik benned. Te vagy a szakértője. Neked kell rávezetned mi a megfelelő a számára.

A weblapnál pont ilyen a mobilbarát verzió. Sokan úgy gondolják, hogy mobilon csak a fiatalok szörföznek, vásárolnak. Szerencsére ez nem így van. Mobilbarát verzióra szükség van és pont. Nem is csinálunk olyat, ami nem reszponzív.

Az emberek nem terméket szolgáltatást vásárolnak. Mindenki érzést vesz. Megveszi a szépség érzetét, a gazdagságét. Mindent azért teszünk, nagyon leegyszerűsítve, hogy boldogok legyünk. Legyen az egy masszázs, egy ruha vagy egy weboldal. Nem autót veszünk hanem státuszt, sikert. De a klasszikus példánál jobbat nem érdemes keresni. A vaskereskedő nem fúrószálat ad el hanem lyukat. Nem weblapot árulok hanem ismertséget, gazdagságot.

Vissza az avatárhoz.

Kik a vevőid? Kiket célzol? Van valamilyen tény amit ki tudsz jelenteni? Milyen nemű? Hány éves? Hol lakik? Mit csinál a szabadidejében? Mit dolgozik? Hova jár nyaralni? Mit sportol? Mit eszik? Milyen ruhát hord? Milyen autóval jár? Milyen telefonja van? Van gyereke vagy szingli? Mire vágyakozik? Mi a szenvedélye? Mi motiválja Őt? Mi a célja? Mi stresszeli?

Foci, párt, vallás kizárva (sőt már a Covid is) de nem baj ha tudod róla ezeket is. Ne szállj vitába sose akármilyen is a meggyőződésed. Még ha igazad van akkor se!

Ezekre az adatokra nem azért van szükséged, hogy becsapd vagy kihasználd Őt. Pusztán azért, hogy tudd megszólítani. Hogy kapcsolatba tudj vele kerülni. Ha nincs kapcsolat akkor nem tudod bemutatni neki azt, hogy milyen fantasztikus a terméked!

Ha meg vannak az adatok akkor tudsz egy pontos képet festeni a leendő vevődről.

Javaslom is, hogy csinálj egy képet az elképzelt emberről. Adj neki nevet! Magazinból keress egy rá illő képet és rakd ki egy jól látható helyre. Amikor reklámon, poszton, fejlesztésen töröd a fejed akkor nézz rá a képre és kérdezd meg tőle jó lesz ez neked? Hasznos lesz ez neked? Jól jársz ha megveszed tőlem?

Ha igeneket kapsz akkor sikeres leszel.

Az avatár felállításában segíthet az is ha piackutatsz a már meglévő vásárlóid között. Miért vette meg a termékedet? Milyen tapasztalatai vannak vele?

Ez nem tűnik túl egyszerű feladatnak és még csak arról beszéltünk, hogy kinek, milyen céllal csináljuk a weboldaladat. Mit gondolsz ha ezt megcsinálod sikeresebb leszel?

…..folytatása következik…..

Hasonló bejegyzések

Mobilbarát weboldal készítés Elementorral!

Mobilbarát weboldal készítés Elementorral!

Milyen eszközzel tudunk mobilbarát weboldalt készíteni? Jelenleg erre a célra a legalkalmasabb a wordpress alatt működő oldal építő. Ez pedig az Elementor! Sokáig a divi volt a kedvencem és azzal készítettem az oldalakat. A divi nagyon magasra tette a mércét és nem is...

WordPress weboldal optimalizálása

WordPress weboldal optimalizálása

WordPress weboldal, optimalizálása! Egy wordpress weboldal optimalizálása kötelező feladat abban az esetben ha azt szeretnénk, hogy az oldalunk ott legyen a találati lista első oldalán. Alapból a wordpress weboldal SEO szempontból ideálisan van leprogramozva és a...

Hol téved el a legtöbb weblap tulajdonos?

Hol téved el a legtöbb weblap tulajdonos?

Mi a legrosszabb hír egy weblap tulajdonos számára? A legtöbb weblaptulajdonos ott téved, hogy miután elvert egy csomó pénzt az impozáns honlapjára, azt hiszi, hogy az on-line tevékenységre tehet egy pipát. A rossz hír az, hogy az igazi munka éppen itt kezdődik. Mi...

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük